V roce 2019 jsem cestoval po Japonsku. Pro ubytování v různých městech jsem mimo jiné využil službu Airbnb. V tomto článku chci popsat negativní zkušenost právě s Airbnb.

 Bydlení v Ósace jsem měl rezervováno asi dva měsíce dopředu. Dle fotografií vypadal byt čistě a moderně, podle popisu měl být nekuřácký. Po příjezdu do něj jsem však zjistil, že byt je špinavý a je cítit pachem cigaret. Hlavní problém byl ale v tom, že na různých místech byla plíseň. V kuchyni, koupelně a také v klimatizaci. Byt tedy rozhodně neodpovídal uvedeným skutečnostem a pobyt zde byl dle mého názoru zdraví škodlivý. V té době byly denní teploty přes 30 stupňů a klimatizace tak byla nezbytná (v Japonsku je opravdu velmi běžná). Představa, že budu muset být pět dní v bytě a dýchat vše co vyletí z plesnivé klimatizace, připravovat jídlo v plesnivé kuchyni a sprchovat se v plesnivé koupelně, mne opravdu nelákala. Vzhledem k plísni v různých částech bytu jsem se rozhodl bydlení okamžitě opustit a byl jsem nucen hledat nocleh jinde. Podotýkám že jsem cestoval se synem a synovcem.

Sednul jsem tedy k počítači, připojil se k Airbnb a přes jediný možný formulář služící k vyřízeni reklamace jsem požádal o vrácení platby. Airbnb jsem samozřejmě poskytl veškeré možné důkazy o stavu bytu. V ten moment jsem se skutečně domníval, že jsem pro získání peněz zpět nemohl udělat více. Postupoval jsem tak, jak mi systém Airbnb radil. Nic jiného mi v podstatě ani neumožnil. Neměl jsem kam zavolat pro radu a na webové stránce Airbnb bylo uvedeno jak požádat o vrácení peněz.

 

Asi po třech týdnech kdy ze strany Airbnb nedošlo k žádné reakci, jsem – opět přes web Airbnb – napsal na podporu s dotazem, kdy bude moje žádost vyřešena. Odpověď Airbnb byla pro mne šokující – prý jsem nepostupoval dle jejich pravidel a nekontaktoval Airbnb do 24 hodin od příchodu do bytu a také nekontaktoval majitele bytu aby sjednal nápravu.

Ihned jsem tedy napsal Airbnb zpět, že dle historie žádosti je prokazatelné, že jsem Airbnb kontaktoval v den příjezdu do bytu (konkrétně asi hodinu po prvním možném vstupu do bytu). Poslal jsem rovněž do Airbnb printscreen obrazovky prokazující datum kontaktování. Rovněž jsem uvedl, že volat nebylo kam jelikož web Airbnb nemá telefonní číslo pro takové případy.

Bohužel na moje tvrzení a doložené důkazy nikdo ze strany Airbnb nereagoval. Moje veškeré další urgence a dotazy zůstaly nezodpovězené. Toto se opakovalo několikrát. Jména v online podpoře se střídala ale nikdo mi nebyl schopen nebo spíše ochoten sdělit odpovědi na moje dotazy:…proč mi Airbnb tvrdí že jsem je nekontaktoval, přesto že jsem zaslal printscreen potvrzující opak…proč mi Airbnb tvrdí že jsem je měl kontaktovat telefonicky ale telefonní číslo nikde uvedené není…atd.

 

Nutno dodat, že i když služba Airbnb funguje v České republice a stránky Airbnb jsou v češtině, podpora Airbnb česky neumí. Komunikuje anglicky, případně zašle odpověď přeloženou pomocí Google translatoru…

 

Osobně považuji toto jednání Airbnb za záměrné a podvodné. Celý systém je nastaven tak, aby vyvolal u zákazníků dojem že Airbnb vždy pomůže a pokud je ubytování z nějakého důvodu nevhodné nebo zásadně neodpovídá objednané podobě bytu (jako v mém případě) je možné službu reklamovat a dostat peníze zpět. Opak je pravdou. Airbnb si vezme peníze a se zákazníkem přestane komunikovat.  

Kontakt

Tvorba webových stránek.SEO.PPC

Kontakt