Optimalizace obrázků pro web – 10 tipů

Optimalizace obrázků pro web

Správně optimalizované fotky na webové stránce dokáží přivést na web podstatnou část organických návštěv. Při tvorbě nebo úpravě webové stránky je tedy nezbytné věnovat této problematice dostatek času. Existuje spousta nástrojů a kroků, kterými lze zpracování a přípravu fotek urychlit. Níže se dočtete několik nejdůležitějších bodů, které vám pomohou mít fotky na webu správně optimalizované a pro Google a další vyhledavače tak snadno čitelné.

1. Vhodný formát obrázku nebo fotky pro web

Nejpoužívanější formáty obázků na webových stránkách jsou PNG a JPEG.

  • PNG – lepší kvalita fotky, ale také větší velikost
  • JPEG – mírně horší kvalita fotka, která ale nemusí být vůbez znatelná

 2. Komprimace obrázků

Rozdíl mezi komprimovanými a nekomprimovanými obrázky může být v desítkách procent. Komprimace obrázků tak dokáže podstatně zrychlit načítání webu. Proto důrazně doporučuji kompresi obrázků před nahráním na váš web. Můžete to udělat ve Photoshopu nebo můžete použít nástroj jako TinyPNG. Pro systémy jako WordPress nebo Drupal pak existují pluginy a moduly, které tuto funkci optimalizace obrázků vykonávají přímo na webu.

 3. Pojmenování fotky/obrázku – využití klíčových slov

Většina fotek z fotoaparátů je pojménována jako například „IMG47712“ nebo nějak podobně. Takové pojmenování ale Googlu moc neřekne. Vlastně neřekne vůbec nic. Je proto důležité věnovat čas i této části optimalizace. V open source systémech jako např. v Drupalu jde nastavit, aby se fotka přejmenovala v momentě, kdy je nahrávána do příspěvku nebo k produktu. Fotka pak může být pojmenována stejně jako produkt nebo nadpis článku (viz. např. „Kolečkové brusle vel.39“ – název fotky je: koleckove-brusle-vel-39).

Pokud potřebujete zpracovat fotky hromadně předem, ve Photoshopu existuje velmi užitečný nástroj, který fotky přejmenuje (ale provede i jiné případné úpravy) najednou a ušetří tak opravdu hodně času.

Při pojmenování obrázku vždy zvažte klíčová slova, která mohou obrázek nejlépe vystihovat.

4. Alternativní popis obrázků neboli Alt

Podobně jako nadpis článku obsahuje krátky popis toho o čem článek je, Alt tag informuje prohlížeč co je obsahem obrázku. Alternativní popis obrázku by tak měl skutečně obsahovat informace vystihující obsah obrázku. Google absenci Alt popisů u obrázku hodnotí negativně. Stejně jako v případě pojmenování fotky, lze tuto funkci nastavit automaticky, aby se vyplnila dle názvu příspěvku nebo názvu produktu při vkládání na web.

 5. Optimalizované umístění obrázku

Nejdůležitější obrázek by měl být umístěn poblíž horního okraje stránky a co nejblíže relevantnímu textu.

 6. Umístění obázků ve složkách

Snažte se, aby se obrázky ukládali do správné struktury URL, např.: media/panske/kalhoty/…

 7. Responzivní web

Většina uživatelů navštěvuje web přes mobilní telefon. Je proto velice důležité mít responzivní obrázky a responzivní webovou stránku, tzn. takovou, která se přizpůsobí zařízení na kterém je otevřena. Zda je vaše stránka vhodná pro mobilní telefony si můžete ověřit zde: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 8. Strukturovaná data

U produktových obrázků nebo obrázků receptů je doporučené mít nastavená strukturovaná data, která vylepší uživatelský dojem a poskytují další relevatní informace.

 9. Sitemap pro obrázky

U velkých webů nebo eobchodů kde jsou stovky a tisíce obrázků je vhodné mít samostatný plugin nebo modul sitemap pro obrázky, který poskytne vyhledavačům další informace, které by jinak nemusely najít.

 10. Použití fotek z fotobank

Ne vždy je použití fotek z fotobank vhodné řešení. V mnoha fotobankách se dají získat sice krásné fotografie zdarma, ale takovou fotku pak můžete najít na spoustě jiných webů. Pokud chcete mít originální obsah, snažte se získat vlastní fotografie.

 

Potřebujete nový web, SEO optimalizaci nebo PPC kampaň?

Neváhejte mne kontaktovat pro nezávaznou konzultaci nebo kalkulaci.

Klienti

bravo_consulting_logo_email_new
Mosaic House Design Hotel Prague
Logo-stonemania
logo balonove mistrovstvi
MOOo apartments
TAXPROM
CUKRARNA-ANICKA.CZ-(Logo)
staj hostenice
logo-svitilplus
bytjakmabyt
detskybazar-logo
logo autosklo maja
Nicole Machová
logo balonove mistrovstvi
Apartmany-Medvědín
Bydlení Zbýšov
motorestnavyhlidce
balonem
logo poncho.cz
logo nabytek feriboot
logo skyballoon
logo agnesviliam

SEO a marketingové novinky

Google search console má novou funkci na přesun webových stránek

Google search console má novou funkci na přesun webových stránekPokud potřebujete přesunout webové stránky z jedné domény na druhou, tedy například z domény example.com do domény example.org nebo example2.com, můžete pro urychlení použít nový nástroj v Google search...

U nových webů Google odhaduje signály pro hodnocení

U nových webů Google odhaduje signály pro hodnocení Pokud jsou pozice nově vytvořeného webu ve výsledcích vyhledávání uspokojující, neznamená to, že web na těchto pozicích zůstane. Jak naznačil John Mueller z Googlu, jsou signály pro hodnocení nově vytvořených...

5 online nástrojů pro hledání a tvorbu klíčových slov

5 online nástrojů pro hledání a tvorbu klíčových slovVybrat správná klíčová slova na webovou stránku nebo do článku se může jevit jako snadná záležitost. Kdo někdy s klíčovými slovy pracoval ví, že tak jednoduché to ale není. Klíčová slova patří k nejpodstatnějším...

Tvorba šablony pro WordPress podle návrhu Photoshopu (PSD)

Tvorba šablony pro WordPress podle návrhu Photoshopu (PSD) Wordpress theme - šablona pro WordPress Tvorba nového webu ve WordPress podle návrhu vytvořeného ve Photoshopu je ideální varianta jak docílit požadovaného vzhledu webové stránky. Jak ale "dostat" výsledek...

Délka URL není pro Google hodnotícím faktorem

Délka URL není pro Google hodnotícím faktorem Délka URL adres je velmi častým tématem diskusních fór o SEO optimalizaci nebo o tvorbě webových stránek. Jaká je tedy správná délka URL adresy? Délka URL není hodnotícím faktorem Předně je nutno říci, že délka URL není ze...

Změna datumu vydání článku nemá vliv na jeho pozici ve vyhledávání

Změna datumu vydání článku nemá vliv na jeho pozici ve vyhledávání Vyhledavač Google zobrazuje ve výsledcích vyhledávání rovněž data vydání článků (pokud je tento údaj pro něj dostupný).  Informace o datu zveřejnění konkrétního článku může mít vliv na rozhodnutí...

Odstraňovací nástroj v Google Search Console

Google spustil nový „odstraňovací“ nástroj ve službě pro administrátory webů Google Search Console. Odstraňovací nástroj v Google Search Console Google spustil nový „odstraňovací“ nástroj ve službě pro administrátory webů Google Search Console. Pomocí odstraňovacího...

Kontakt

Tvorba webových stránek.SEO.PPC

Kontakt